Marketing plan je zemljevid vaših marketinških aktivnosti. Sestavljen je iz strategij in pripomočkov, ki jih boste uporabili pri komunikaciji z vašimi ciljnimi strankami. Osredotoča se na potrebe vaše ciljne skupine in kako zadovoljiti te potrebe. Zajemati mora:
- vaš ciljni trg,
- segmentacijo trga (geografsko, demografsko, psihografsko, …),
- analizo konkurence,
- kdo so vaše potencialne stranke,
- katere so vaše prednosti, slabosti, nevarnosti in priložnosti (SWOT analiza).
To je začetek vašega marketinškega načrta. Na podlagi teh informacij lahko začnete izbirati za vas najprimernejši komunikacijski kanal, da bodo ljudje za vas izvedeli. Ti kanali so lahko:
- družbena omrežja (Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Tik Tok, Twitter,…),
- spletna mesta, blogi,
- e-poštne novice (Newsletterji),
- oglasne pasice (web bannerji),
- plačljivi Adwords oglasi,
- radio, televizija,
- direktna pošta,
- plakati, jumbo, letaki, tiskani oglasi,…
Pri marketinškem načrtovanju sta ključni dve stvari, ki vam jih opišem v nadaljevanju.
DEFINIRANJE VAŠE IDEALNE STRANKE
Zelo pomemben del marketing plana je, da natančno definirate vašo idealno stranko.
Zakaj je to tako pomembno?
Tukaj nekaj razlogov, zakaj morate definirati vašo idealno stranko v različnih marketinških kampanjah …
- Ker se tako povežete s strankami, da jih boste dobro razumeli.
- Če poznate potrebe vaše idealne stranke, vam to omogoča ustvarjanje visoko ciljno usmerjenih sporočil, s katerimi jih lažje pretvorite oziroma konvertirate v kupce.
- To vam pomaga pri izbiri vsebine in predlogov za oglase.
- Z ugotovitvijo pravih potreb idealne stranke lahko ustvarite pravi izdelek ali storitev.
Glede na rezultate ankete Zongby Analytics je 40,5% anketirancev potrdilo, da raje vidijo oglase, usmerjene v njihove interese. Zato je zelo pomembno, da veste kdo je vaša idealna stranka in kje se ta nahaja.
Zelo pomembno je , da ugotovite izzive in bolečine vaše idealne stranke. Vaša naloga je, da ji ponudite rešitev, kako te izzive rešiti.
USP (UNIQUE SELLING POSITION) ALI EPV (EDINSTVENA PONUJENA VREDNOST)
Drugi zelo pomemben del marketinškega plana je USP (Unique selling position). USP je lastnost, po kateri se razlikujete od konkurence. Vprašanja, ki si jih morate postaviti, da ugotovite vašo unikatno lastnost, so:
- Kakšne so vaše konkurenčne prednosti?
- Kaj je tisto, kar vas ločuje od konkurence?
- Kaj je tisto, kar lahko ponudite samo vi?
- Kaj stranke pogrešajo pri konkurenci?
Če imate več konkurenčnih prednosti je super. Če pa želite doseči boljšo prepoznavnost na trgu, morate izbrati le eno. Ta bo paradni konj vaših marketinških akcij. Z njo se boste ločili od tekmecev.
Izbrano prednost poudarjajte čim pogosteje, ob različnih priložnostih, da se bo vtisnila v spomin potrošnikov, ki jo bodo zaznali kot rešitev njihovega problema. Gverilski tržniki vedo, da je laže prodati rešitev problema kot pa pozitivno korist.
MARKETINŠKA ORODJA
Zelo pomemben korak je tudi, da izberite svoje »gverilsko marketinško orodje«. Za kaj se boste odločili, je odvisno od vas. Danes je izbira ogromna: internet (Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Tik Tok, Twitter…), odnosi z javnostmi, telemarketing, radijski oglasi, televizijski oglasi, tematske televizijske ali radijske oddaje, dogodki, letaki, brezplačni vzorčki v revijah …
Tržniki imajo danes na voljo več orodij kot kdaj koli prej. Svetujemo vam, da izberete tista, ki si jih lahko privoščite, ki jih razumete in jih lahko primerno uporabite.
Več vsebine najdete tudi na moji spletni strani: www.marketingmalihpodjetij.com.
Za vsa vprašanja, razmišljanja in dileme glede določenih tematik, smo ti Managerke vedno na voljo tudi v FB skupinah ”Managerka”, ”Visoke pete, visoki cilji” in ”Od hobija do biznisa”.