Slide

Zakladnica znanja te čaka

Naše vrednote vplivajo na način naše prodaje

Vrednote so vse tisto, kar nam je v življenju najbolj pomembno, do česar nam je mar, kar daje vrednost in smisel našemu življenju. Vrednote so naše gonilo, zakaj nekaj počnemo. In prav tukaj je zanimiva povezava vredot z našim načinom prodaje.

Naj vam to pokažem kar skozi nekaj primerov: Če je nekomu vrednota »denar«, bo verjetno imel visoke cene in se bo trudil, da nam čim več proda. Zelo verjetno je, da bo zvenel »salesy« in da nam bo dal občutek, da nam na vso silo hoče nekaj prodati. Pri tem je zelo verjetno, da se ne bomo počutili razumljene, slišane, ker bo premočan občutek pritiska, da naj nekaj kupimo. Dajal nam bo občutek, da mu gre »samo za denar«. Po drugi strani pa bo taka oseba videla priložnosti za prodajo in jih bo tudi znala izkoristiti.

Če nam je vrednota »pomoč ljudem«, se bomo osredotočili na ljudi, jim prisluhnili, jim posvetili svoj čas in energijo. Tako si bomo pridobili njihovo zaupanje in gradili odnos z njimi. Nevarnost pri tem je, da ne bomo videli kake prodajne priložnosti in jo bomo s tem tudi zamudili. Torej je pomembna tudi prodajna naravnanost.

Če imamo za vrednoto osebno »moč in karizmo«, »občutek pomembnosti«, se bomo trudili biti v središču pozornosti, veliko se bomo izpostavljali, poudarjali bomo svoje kvalitete, dosežke, reference. Prepričali bomo tiste, ki veliko dajo na avtoritete in na zunanje vidike moči (statusni simboli, položaj, dosežki, slava itd.).

Vprašajte se, kakšne so vaše vrednote, katera prevladuje in kako vpliva na vaš način prodaje?

Da bi spoznali svoje vrednote, se vprašajte:

  • Kaj mi je najbolj pomembno v življenju? O čem največ razmišljam? Kaj najbolj pogrešam, če tega nimam?
  • Kaj me najbolj osrečuje? V čem najbolj uživam?
  • Kaj me najbolj iztiri? Katera moja vrednota takrat ni spoštovana?
  • Kaj mi je najbolj pomembno pri mojem poslu, pri prodaji, pri mojem odnosu do strank?
  • Kaj si želim doseči v naslednjih 5-ih, 10-ih letih? O čem sanjam?

Katera vrednota se najpogosteje pojavlja? Katero bi dali na prvo mesto po pomembnosti, katero na drugo? Kako ti dve vaši vrednoti vplivata na vašo prodajo? Kaj počnete, da bi imeli ti dve vrednoti v vašem življenju? Kako vam to uspeva? Kako se odzivajo stranke?

Ko definirate svoje vrednote, vam postane precej jasno, kakšen način prodaje »vam je pisan na kožo«. Tak način vas bo motiviral. Se pri tem osredotočate na stranko, nase ali na vaše produkte? Dosegate take rezultate, kot jih želite?

Naše vrednote se spreminjajo glede na to, koliko smo stari, v katerem življenjskem obdobju smo in glede na to, kakšna je naša življenjska situacija. Če ste bili veliko časa brezposelni in ste zdaj šli v podjetništvo, vam bo najbrž denar med pomembnimi vrednotami. Od vaših drugih vrednot pa bo odvisno, kako se bo ta vrednota izrazila. Ali vam bo šlo »samo za to, da nekaj prodate« ali vam bo pri tem pomemben tudi odnos s stranko.

Bolj kot ste zvesti svojim vrednotam, bolj stabilen je vaš posel. Ima svoj karakter. Nosi vaš unikaten odtis. Ljudje vejo, kaj lahko pričakujejo od vas, kaj bodo dobili. In se vračajo točno zaradi vaših vrednot in tega, kako jih vpeljujete v svoj posel.

Kaj pa se zgodi, ko svoje vrednote kršite? Ko delate nekaj v nasprotju z njimi?

Takrat najprej nastopi notranji konflikt, nebalans in frustracija. Če vztrajate v vedenju, ki ni skladno z vašimi vrednotami, se boste počutili, da to niste vi, ali da delate proti sebi.

To neskladnost začutijo tudi stranke. Na daleč je vidna v prodaji. Ko niste avtentični. Ko delate nekaj, kar dela »Večina« ali ker vam je nekdo rekel, da se tako prodaja, vam pa tak način ni blizu. Enostavno čutite, da nekaj ni ok. Kot da bi si obuli prevelike ali premajhne čevlje.

Zato je pomembno, da si znamo prisluhniti. In se slišati. Kaj mi je pomembno? Ali to živim? Ali dovolim, da nekdo ne spoštuje mojih vrednot in jih tepta? Uff, to boli. A včasih to prenašamo, ker ne želimo izgubiti stranke. Je vredno?

Če se dogaja prepogosto, da delujemo proti svojim vrednotam, si nismo zvesti. To je, kot da ne bi spoštovali sebe. Nočemo se slišati, upoštevati. Lahko celo postanemo kritični do sebe. To vpliva na našo samopodobo in samozavest. In posledično na prepričljivost v komunikaciji. In posledično na prodajo.

Vrednote so eni od stebrov naše notranje moči. Varujmo jih. Negujmo jih. Bolj kot bomo zadovoljne, bolje bo tekel tudi naš posel. Privlačili bomo ljudi, ki imajo podobne vrednote kot jih imamo sami.

Za vsa vprašanja, razmišljanja in dileme glede določenih tematik, smo ti Managerke vedno na voljo tudi v FB skupinah Managerka, Visoke pete, visoki cilji inOd hobija do biznisa”.

mag. Saša Klemenčič

Avtor/-ica prispevka

Mag. Saška Klemenčič, univ. dipl. pedagoginja in mag. andragogike, NLP Coach (po programu ICF), mindset coach (certificirana s strani Transformation Academy) že 22 let deluje kot predavateljica in 17 let kot NLP Coachinja. Specializirana je za Selfmanagement, prodajno naravnanost, komunikacijo, zaupanje vase in samopodobo, za rastoči mindset in še kaj.

PRENESI SEZNAM SPLETNIH MEST Z BREZPLAČNIMI FOTOGRAFIJAMI

Zate smo pripravili seznam spletnih mest, kjer lahko najdeš brezplačne, visoko resolucijske fotografije najrazličnejših tematik.

Poveži se z nami

Pridruži se

Facebook skupnost

Preveri

200+ online orodij

Prenesi planer

90-dnevni plan za uspeh