Zakaj je osebna urejenost zelo pomembna in kako lahko tudi zunanja urejenost vpliva na uspeh v biznisu?
Tina Martinec Selan (Od glave do pet), osebna stilistka in certificirana Colour Me Beautiful barvna svetovalka za celostno podobo ter tudi ena od strokovnjakinj v Managerka Akademiji, svetuje, da je v tistih prvih minutah srečanja z neko osebo, najbolj pomembno kako ste videti in način, kako boste povedale tisto, kar želite. Na to kaže na primer raziskava Alberta Mehrabiana, profesorja psihologije na kalifornijski univerzi v Los Angelesu, v kateri je bilo ugotovljeno, da je kar 55% vseh informacij, ki jih oseba prejme pri prvem vtisu, vizualnih.
Zakaj je zunanja podoba pomembna za posel? Psihološki vidik
Ko se pripravljamo na svoj biznis ali želimo v njem narediti napredek, pridobiti več poslovnih partnerjev in seveda poprej poskrbimo za vse vidike poslovanja, se ob tem vprašajmo, ali smo poskrbeli tudi za svojo vizualno podobo, ki je naša osebna izkaznica tako v srečanju v živo (formalnem ali neformalnem) kot tudi preko online srečanj. Pri tem je pomembno, da nas naša podoba podpre pri tem kar želimo doseči v poslu. »Če bo tvoja podoba podprla to, kar želiš doseči v svojem poslu in za kar si poskrbela s svojimi kompetencami, znanjem, izkušnjami, vložki v vse to, potem bi bilo škoda, da bi neka napaka na področju tvoje zunanjosti vse to nekako podrla.«
Zunanja podoba vpliva tudi na poslovni mindset. Tako kot se recimo opremimo za odhod v telovadnico, ali udeležbo na drugih aktivnostih, kjer je pomembno udobje, je enako pomembna zunanja poslovna urejenost, ki je lahko ključna, da se bomo v tej poziciji poslovne ženske, managerke, podjetnice, dobro počutile in nas bodo na podlagi tega tako dojemali tudi drugi. Angleški rek zelo dobro pravi, da se obleci za delo, ki ga želiš in ne za delo, ki ga opravljaš. Če se bomo oblekli na način, da že imamo svoj idealen biznis, bomo tako ustvarili okolje, v katerem nam bo na poti do uspeha vse teklo lažje in bodo v nas to prepoznali tudi drugi. Svoje cilje in namere lahko torej podpremo tudi z zunanjo podobo, ki je obenem »češnja na torti« ter tudi osnova poslovnega udejstvovanja. Zato velja poslovni podobi prav tako nameniti nekaj časa in sredstev. Smiselno je urediti svojo garderobo, ki bo sestavljena iz poslovnih kosov, ki bodo služili uporabi na naši poslovni poti in nam to več ne bo jemalo odvečne energije in časa. Tako se bomo lahko osredotočali na tisto, kar je v našem poslovnem svetu še pomembneje.
Poslovna urejena zunanja podoba te lahko pri tvojem poslu neizmerno podpre, ti odpre nove poti v poslovnih partnerstvih, nadgradnji poslovne poti in ti daje občutek, da zmoreš, da ti nekaj pripada in da ti bo nedvomno uspelo.
Kako se urediti za različne poslovne priložnosti?
Včasih na vabilu na kakšen dogodek piše tudi kodeks oblačenja (s tujko »dress code), ki je lahko business casual, smart, coctail dress, … in ne vemo, kako se obleči znotraj tega kodeksa. Kadar smo v dilemi, ni nič zmotnega, da se obrnemo na organizatorja dogodka in ga o tem povprašamo. Pri poslovnih dogodkih je torej zelo pomembno upoštevati te kodekse.
O tem, koliko ravni oblačenja poznamo, stilistka Tina Martinec Selan razloži v Managerka Akademiji, v tečaju Poslovna urejenost.
Koktajl oblačilo (coctail dress) je recimo raven oblačenja, o kateri je dobro vedeti malo več, nam lahko pride prav in je pogosto pripisana kakšnim večernim dogodkom. Gre za raven oblačenja, ki bi jo morali imeti v mislih vedno, ko se udeležujemo nekega večernega dogodka.
“Kadar boste, drage podjetnice in managerke, povabljene na večerno priložnost ali boste gostile svečan večerni dogodek, bo to pomenilo, da morate biti oblečene v raven »coctail dress«, kar pomeni obleka (najbolj priporočljiva izbira, ki sporoča, da je namenjena večerni priložnosti), kot alternativa tudi zelo eleganten hlačni kostim ali kombinacija elegantnih hlač in bluze. Druge stvari tukaj odpadejo (razni poslovni kostimi, dnevne obleke, oblačila za prosti čas, ….). Obutev, ki sodi zraven so salonarji ali zelo elegantne balerinke, v kolikor ne marate pet. K temu sodi tudi primeren droben nakit, urejena pričeska, vsaj minimalno ličenje in primerna mala večerna torbica,” svetuje Tina Martinec Selan.
Tudi, ko se odločamo o tem, kako zgraditi svojo garderobo, je zelo pomembno, da poskušamo svoj posel umestiti in ugotoviti kako zelo formalne moramo biti pri tem, s čimer se ukvarjamo, kdo so ljudje, s katerimi bomo (smo) v stiku in se prilagoditi temu poslovnemu okolju.
O poslovnih kodeksih oblačenja, pravilih in idejah kaj obleči, kombinirati in nujno upoštevati, izveš v online tečaju Poslovna urejenost, ki se nahaja v Managerka Akademiji. Pozornost je potrebno nameniti nošnji jeansa v poslovnem svetu, saj je ta zelo omejen. Tudi to izveš v Akademiji.
Elementi izgradnje osebnega in poslovnega sloga
Osebni poslovni slog mora izražati tebe kot edinstveno in poudariti osebne adute. Pri tem so pomembni aspekti barvni tip, oblika postave, naš osebni okus. Kombinacija vsega trojega omogoča ustvariti svoj edinstven slog in pravzaprav je to tudi garancija, da nobena druga ženska ne bo oblečena enako.
Glede na barvni tip izberemo barvo svojih oblačil in smo pazljivi, saj črna ne pristaja vsem barvnim tipom. Svetlejši kot smo, svetlejše barve lahko uporabimo, temnejše kot so oči in barva las, temnejše barve lahko nosite. Tudi ličenje nujno sodi k vsaki poslovni podobi, četudi se ličimo neradi. Pri poslovnem videzu je minimalno zahtevano ličenje uporaba barvne kreme ali lahek tekoči puder, maskara, nežno poudarjena lica in nekaj odtenka na ustnicah (obarvan vazelin). Vse to šteje in se v poslovnem svetu zahteva tudi pri komunikaciji in opravljanju sestankov preko spleta (online).
Pri obliki postave je pomembno upoštevati, kateri del telesa je tisti najširši, ki ga ne želimo izpostavljati (močnejše prsi, zadnjica, trebuh). Vzorec, živo barvo, poseben kroj torej nedenemo na tisti del telesa, ki nam je pri sebi všeč in ki ga želimo poudariti. Vsem postavam (razen postavam z večjim trebuhom) je skupno, da poudarjajo pas.
Zelo pomembna stvar v poslovnem svetu je tudi, da kažemo zapestja in dlani. Na primer predolgi rokavi, ki zakrivajo zapestja ne kažejo nekega zaupanja, kredibilnosti. V poslovnem svetu nosimo uro, ki je simbol zaupanja, kredibilnosti in ta naj bo obvezen del poslovne garderobe.
Pozorni moramo biti tudi na to, kakšen je naš osebni okus, kaj nam je všeč in kako nato to prilagoditi poslu in pravilom oblačenja. Če ste na primer v poslu, ki zahteva kreativnost, se bo od vas pričakovalo, da boste delček kreativnosti, dramatičnosti, kakšen poseben kos vnesli tudi v svoj poslovni slog.
O tem, kako sestavimo poslovno kapsulno garderobo (omejeno število oblačil, ki jih imamo v omari in pri čemer se vsa oblačila lahko med seboj kombinirajo), si oglej v zadnjem modulu tečaja Poslovna urejenost, ki ga najdeš v Managerka Akademiji.
Za vsa vprašanja, razmišljanja in dileme glede določenih tematik, smo ti Managerke vedno na voljo tudi v FB skupinah ”Managerka”, ”Visoke pete, visoki cilji” in ”Od hobija do biznisa”.