Slide

Zakladnica znanja te čaka

Če smo strokovnjakinje na področju proizvajanje lastne kozmetike, jo lahko uspešno lansiramo na trg. Kaj vse je potrebno, da pa jo lahko pričnemo prodajati legalno? Dr. Olja Reven prihaja iz podjetja Beyond cosmetics, tudi R&D laboratorija, ki se ukvarja z razvojem formulacij kozmetičnih izdelkov, svetovanjem pri razvoju formulacij, mentorstvom, pregledom regulativne skladnosti, razvojem kozmetičnega izdelka, poročili o kozmetičnem izdelku. Izdala nam je, kaj vse potrebuješ, da pričneš prodajati kozmetiko, kako je definiran kozmetični izdelek, kakšni so pogoji, da lahko pričnemo prodajati kozmetični izdelek, kako je z registracijo in priglasitvami, označbami, navedbami ipd..

  • Kaj vse potrebujem, da začnem prodajati kozmetiko
  • Definicija kozmetičnega izdelka
  • Elektronska priglasitev kozmetičnega izdelka – CPNP portal
  • Dokumentacija z informacijami o kozmetičnem izdelku (PIF)
  • Dobra proizvodna praksa
  • Ustrezno označevanje na izdelkih
  • Navedbe in trditve na kozmetičnih izdelkih
Kratek pregled vsebine

Kaj vse potrebujem, da začnem prodajati kozmetiko?

Da gremo lahko s kozmetičnim izdelkom na trg, je potrebno izpolniti sledeče pogoje:

1. Registracija pravne oblike, priglasitev dejavnosti, priglasitev kozmetičnega izdelka.

2. Razvoj formulacije kozmetičnega izdelka, dokumentacija z informacijami o kozmetičnem izdelku (PIF).

3. Ustrezno označevanje kozmetičnih izdelkov, ustrezne navedbe na izdelkih.

4. Dobra proizvodna praksa.

 

Najprej je potrebno podrobno pogledati, kakšna je definicija kozmetičnega izdelka v zakonodaji: kozmetični izdelek pomeni katero koli snov ali zmes, namenjeno stiku z zunanjimi deli človeškega telesa (povrhnjico, lasiščem, nohti, ustnicami in zunanjimi spolnimi organi) ali z zobmi in sluznico ustne votline zaradi izključno ali predvsem njihovega čiščenja, odišavljenja, spreminjanja njihovega videza, njihovega varovanja, ohranjanja v dobrem stanju ali korekcije telesnega vonja.

Dokumentacija z informacijami o kozmetičnem izdelku (PIF)

Odgovorna oseba hrani dokumentacijo še 10 let po zadnji izdelani seriji, zadnjega roka trajanja. Fascikel kozmetičnega izdelka vsebuje:

• opis KI, ki omogoča, da se PIF jasno nanaša na KI,
• poročilo o varnosti KI,
• opis metode proizvodnje in izjava o skladnosti z dobro proizvodno prakso,
• kadar to upravičuje narava ali učinek KI, dokazila o učinku, ki naj bi ga imel KI,
• podatki o kakršnem koli testiranju na živalih, ki ga izvedejo proizvajalec, njegovi zastopniki ali dobavitelji v zvezi z razvojem ali oceno varnosti kozmetičnega izdelka ali njegovih sestavin, vključno s kakršnim koli testiranjem na živalih, izvedenim zaradi izpolnjevanja predpisov tretjih držav,
• zbiranje dokumentacije: dokumenti vsake posamezne surovine (MSDS/ SDS, CoA, seznam alergenov) in dokumentacija o embalaži (izjava glede primernosti uporabe).

Priglasitev KI – CPNP portal

Elektronska priglasitev KI se opravi prek spletnega priglasitvenega portala za KI (ang. Cosmetic Products Notification Portal, CPNP). Za priglasitev potrebujemo:

• kategorijo KI in njegovo ime ali imena, ki omogočajo njegovo specifično identifikacijo;
• ime in naslov odgovorne osebe, pri kateri je PFI vselej dostopna;
• državo izvora v primeru uvoza;
• državo članico, v kateri se bo kozmetični izdelek dal na trg;
• kontaktne podatke fizične osebe, s katero se po potrebi lahko stopi v stik;
• prisotnost snovi v obliki nanomaterialov;
• ime in številko CAS (Chemicals Abstracts Service) ali ES številko snovi, ki so razvrščene kot rakotvorne, mutagene ali strupene za razmnoževanje (CMR), kategorije 1A ali 1B;
• okvirno formulacijo, ki omogoča hitro in ustrezno zdravljenje v primeru težav Elektronska priglasitev KI se opravi prek spletnega priglasitvenega portala za KI (ang. Cosmetic Products Notification Portal, CPNP).

Dobra proizvodna praksa

Uredba (ES) št. 1223/2009 o kozmetičnih izdelkih Proizvodnja KI mora potekati v skladu z načeli dobre proizvodne prakse.

Proizvodnja je skladna z dobro proizvodno prakso, kadar je skladna s smernicami za dobro proizvodno prakso (ISO 22716:2007).

Standard ISO 22716:2007 je mednarodni standard, ki podaja smernice za proizvodnjo, obvladovanje, skladiščenje in odpremo kozmetičnih izdelkov.

V smernicah so navedeni organizacijski in praktični nasveti za obvladovanje človeških, tehničnih in administrativnih dejavnikov, ki vplivajo na kakovost proizvodnje. Standard ISO 22716:2007 je mogoče kupiti pri Slovenskem inštitutu za standardizacijo.

    NASVET

    Kako pričeti?

    Začela sem izdelovati svoje kozmetične izdelke, pridobila strokovno znanje in potem se je ideja kar sama razvila iz želje, da bi to počela vsak dan, da ne želim samo hobija ampak želim od tega tudi živeti in se preživljati,” pravi dr. Olja Reven, ki je po izobrazbi mikrobiolog, doktor genetike in kozmetični kemik. Dodaja, da je “hkrati v izdelavo kozmetičnega izdelka vključeno polno ustvarjanja. Samo prava harmonija ustvarjanja in pa strokovnega znanja doprinese zares pravi rezultat.”

    Ustrezno označevanje kozmetičnih izdelkov

    Na primarni ali sekundarni embalaži je ustrezno označevanje kozmetičnih izdelkov po uredbi št. 1223/2009: neizbrisno, čitljivo, vidno. Na označbi naj bodo navedeni:

    • Ime ali registrirano ime ter naslov odgovorne osebe: Informacije so lahko skrajšane, naslov naj bo tisti, kjer je dostopen PFI. V primeru uvoza se vnese država izvora.

    • Nominalna vsebina ob času pakiranja, navedena z maso ali prostornino, razen pri: embalaži, ki vsebuje manj kot 5 g ali 5 ml; brezplačnih vzorcih; pakiranjih za enkratno uporabo.

    • Datum, do katerega KI, shranjen pod ustreznimi pogoji, ohrani svojo prvotno funkcijo in zlasti ostane skladen s členom 3 (“minimalni rok trajanja”): minimalni rok trajanja vs. Časovno obdobje po odprtju.

    • Podrobni varnostni ukrepi, ki jih je treba upoštevati pri uporabi, najmanj pa tisti, našteti v prilogah III do VI, in vse posebne previdnostne informacije na izdelkih za poklicno uporabo.

    • Serijska številka proizvodnje ali referenčna številka za identifikacijo kozmetičnega izdelka. Kadar je to iz praktičnih razlogov nemogoče, ker so kozmetični izdelki premajhni, morajo biti te informacije navedene samo na sekundarni embalaži.

    • Namen kozmetičnega izdelka, razen če je razviden iz njegovega videza.

    • Seznam sestavin. Ta podatek je lahko naveden samo na sekundarni embalaži. Pred seznamom je naveden izraz „sestavine“ ali „ingredients“.

    Navedbe na kozmetičnih izdelkih

    Pri raznih trditvah, ki jih navajamo na kozmetičnih izdelkih in za potrebe oglaševanja, je potrebno upoštevati:

    • Kozmetični izdelek ni zdravilo! – zato so prepovedane medicinske trditve: povezano z vnetji, dermatitisom, luskavico.

    • Testiranje KI za določeno učinkovitostjo (dermatološki test, ocene uporabnikov, klinična testiranja, ipd.).

    • Označbe so večinoma prepovedane: brez konzervansov, brez parabenov, brez težkih kovin, brez alergenov, brez dišav.

    • Izjemoma, ko je brez kot pomoč pri izbiri: npr. brez živalskih produktov.

    • Ni testirano na živalih: samo če izvajalec ali njegov dobavitelj nista izvajala ali naročila nobenih testiranj končnega KI ali njegovega prototipa ali katere koli od vsebovanih sestavin na živalih ali uporabila katere koli sestavine, ki jo je kdor koli testiral na živalih zaradi razvoja novih KI.

     

    V Managerka Akademiji boš našla delavnico z naslovom S kozmetiko na trg, kjer ti naša strokovnjakinja dr. Olja Reven podrobneje razloži vse, opisano v tej predstavitvi lansiranja kozmetičnega izdelka na trg.

    Vedno smo ti Managerke na voljo tudi v FB skupinah Managerka, Visoke pete, visoki cilji inOd hobija do biznisa”.

    Avtor/-ica prispevka

    Delite na:

    Kategorije prispevka: Izzivi,Nasveti strokovnjakov
    Oznake:

    PRENESI SEZNAM SPLETNIH MEST Z BREZPLAČNIMI FOTOGRAFIJAMI

    Zate smo pripravili seznam spletnih mest, kjer lahko najdeš brezplačne, visoko resolucijske fotografije najrazličnejših tematik.

    Poveži se z nami

    Pridruži se

    Facebook skupnost

    Preveri

    200+ online orodij

    Prenesi planer

    90-dnevni plan za uspeh

    Tedensko e-mail obveščanjePrijava na managerkine e-novice
    Prijava na e-novice*