Lumia – Akademija vrednot
Simona Lečnik Očko je vodja in ustanoviteljica Lumie – Akademije vrednot. Po izobrazbi je magistrica mednarodnih in diplomatskih študij, magistrirala na smeri diplomacija, natančneje iz področja protokola in je obenem profesorica sociologije in zgodovine. Za magistrski študij se je odločila, ker je želela ljubezen do bontona spraviti v formalen okvir in pridobiti, zelo potrebna, teoretična znanja iz področja prava, zakonodaje, politike, mednarodnih odnosov ipd, ki so za tako široko področje izjemno pomembna.
V sklopu Akademije vrednot poučuje bonton in vse spretnosti, ki so povezane s kulturo lepega vedenja, tako v poslovnem kot tudi zasebnem življenju. Izobraževalno vsebino predstavlja na sodoben način, izhaja iz uveljavljene teorije, ki jo uspešno prepleta s primeri iz lastnih izkušenj in dolgoletne prakse. Pri delu daje velik poudarek na uporabnost standardov bontona v vsakdanjem življenju, poznavanju smernic v poslovnem in formalnem okolju ter obuditvi temeljnih človeških vrednot.
Kaj te je motiviralo in navdušilo za štart lastnega podjetja?
Že kot majhna deklica sem oboževala pogovore o lepem vedenju. Pokojni oče mi je, na mojo željo, neštetokrat pred spanjem namesto pravljic, prebiral odlomke iz starega jugoslovanskega bontona. V svetu domišljije sem potovala v čas, ko so gospodje z dvigom cilindrov na ulicah pozdravljali dame in kakšno zavezujočo, spoštljivo in odgovorno moč je imela zgolj izgovorjena beseda. Z leti se je ljubezen do kulture vedenja le povečevala. Skozi čas so se nabrale številne knjige, gradiva, natisnjeni so bili članki in kadarkoli je beseda nanesla na bonton, so začeli v trebuhu skakati metuljčki. Spoznala sem, da poleg krasne in varne službe, potrebujem tisto, kar me vedno razveseli. Vse poti so vodile k bontonu. Kljub številnim opazkam in nasvetom, da je Slovenija premajhna, da ljudje ne marajo, da jim nekdo govori, kaj delajo narobe, sem kot prava levinja, kljub vsem izzivom, ostala zvesta sebi in svojim prepričanjem. Tako sem pogumno skočila v globoko vodo, brez razdelanega načrta. Svoje sanje in strast sem vztrajno gradila do točke, ko lahko ponosno rečem, da živim svoje poslanstvo in da delo zame ni delo, ampak užitek. Pa pri tem se neizmerno zabavam 😊.
Povej mi par besed o svoji dejavnosti in kaj te razlikuje od ostalih?
Poučevanja smernic bontona se lotevam na sodoben način. Razbijam predsodke o tem, da je bonton zastarel in staromoden. Predvsem pa želim ljudem približati bonton, kot nekaj kar pomaga vsem in da nikakor ni rezerviran le za t.i. elito. Način, kako so mnogi doslej poučevali bonton je pogosto na ljudi deloval stereotipno rezerviran za »višje sloje« in so se tako oblikovali številni predsodki. S preprostimi, praktičnimi nasveti ljudem predstavim, kaj je bistvo bontona, kje lahko uporabljajo naučeno in tako pokažejo okolici najboljšo različico sebe. S humornimi vložki ljudem približam prigode, ki se pripetijo vsem nam. Moja magnetna, pozitivna naravnanost in energija, kot drugi zame rečejo, in moj način predajanja znanj, so prav tako unikatni, zaradi česar nenehno v moje življenje vstopajo krasni ljudje.
Kako bi opisala korake do uspešnega biznisa?
Zagotovo sta dve poti. Ena je premišljena, z vnaprej razdelanim načrtom in koraki do cilja ter profilom, komu je dejavnost namenjena. Druga pa je tista, ki ji rečem »strastno na glavo«, ko te strast žene in potiska naprej. Jaz se bolj prepoznam v drugem scenariju 😊, saj sem začela tako. Namreč, najprej sem si naredila poslovne vizitke 😊 (so mi rekli, da to sicer pride na koncu), ampak jaz sem točno vedela, kakšne vizitke želim dati v roke ljudem, ko se bom predstavljala. Vedela sem, kaj bom počela, nisem pa imela razdelanega plana. Sčasoma sem dodelala tudi ta del, vsa dejanja in odločitve morajo biti fokusirane na cilj, ki je pred očmi. Predvsem takrat, kadar kakšna zadeva pade v vodo, kadar pride dan, ko ne gre po alinejah. V podjetniških vodah se naučimo predvsem, kako zvoziti, ko ne gre po načrtu, ker velikokrat ne gre. Nič hudega. Ampak ne obupamo. Če srčno čutimo, kaj je naša strast, se vedno znova poberemo. Prilagajamo se in nenehno nadgrajujemo. Če imamo to tako radi, da bi to počeli tudi brezplačno, potem smo na pravi poti. Denar pride kot posledica ter je nagrada za opravljeno delo in ves vložen trud, vse ure in mesece dela. Biti je treba pristen, saj to naši klienti, sledilci takoj začutijo. Povezovati se in si medsebojno pomagati. Samozavestno se predstavljati, kadar imamo to priložnost. Izpopolnjevati se tako dolgo, da nam lahko ljudje zaupajo, da naša strokovna znanja dobijo vrednost in postanemo kredibilni na svojem področju. Nikoli se ne smemo pozabiti zabavati ob delu in si privoščiti dovolj počitka, da ne bi prišlo do izgorelosti.
Na kakšen način pridobivaš prepoznavnost in nove stranke?
Socialna omrežja so izjemen medij, ki nam vsem lahko močno koristijo, vsaj v delu prepoznavnosti, promocije in mreženja in se je dobro poučiti, kako jih uporabljati. Osebno sem tekom let največ klientov pridobila na podlagi osebnih priporočil tistih, ki so z menoj sodelovali. Tudi meni še vedno veliko pomenijo osebna priporočila ljudi, ki jim zaupam in v njihovo mnenje ne dvomim. Od ust do ust je še vedno najboljša možnost. Moje področje delovanja je tudi precej zanimivo medijem in me zelo pogosto kontaktirajo, tako da se moja prepoznavnost širi tudi na tak način. Obiskovanje dogodkov, kjer so potencialni poslovni partnerji in neformalna spoznavanja, je vsekakor vedno dobrodošlo.
Kateri so bili tvoji največji izzivi v podjetništvu in kako si jih prebrodila?
Vsak začetek, če začneš res na nuli, je izziv. Ko se po določenem finančnem in predvsem časovnem vložku v idejo, delo premika počasi ali se sploh ne, se začne vklapljati naš razum in ugotavljamo, ali smo sploh na pravi poti. Sprašuješ se, kaj delaš narobe? Kje so stranke, naročila in kam so se skrili finančni vložki. Vztrajnost in še enkrat vztrajnost. Poklopi se v pravem trenutku. Velika preizkušnja je bila tudi da smo se v zadnjih dveh letih, mnogi soočali z zaustavitvijo posla. Strahovi, ki se pojavijo, negotovosti in vprašanja, kako naprej, so bila neizogibna. Ljudje smo izjemno prilagodljiva bitja in tako smo se naučili novih pristopov dela. Delo se je preselilo na splet, se preoblikovalo in lahko smo v določnem obsegu nadaljevali svoje poslanstvo. Bistveno je, da ohranimo mirno kri, preučimo, kje se je zalomilo, najdemo vzroke in načine, kako lahko to popravimo, izboljšamo.
Si kot podjetnica prejemnica kakšnih nagrad ali drugih dosežkov?
Ne, doslej še nisem prejela nikakršne posebne nagrade. Uspeh posameznika in dojemanje le-tega, je povsem subjektivno in dvomim, da kakšna strastna podjetnica sledi svojim sanjam zaradi nagrad. Izboljšanje kvalitete življenja, pri čemer pomagam svojim klientom, je zame vsakič znova dosežek in nagrada. Se pa za vsak uspeh mojih klientov in učencev, nagradim kar sama 😊.
Kako si prišla do ideje za svoj biznis?
Že od nekdaj sem vedela, da bom počela nekaj, kar bo v zvezi z bontonom, ampak do trenutka, ko sem ustanovila Lumio – Akademijo vrednot, ideja ni bila docela razdelana. Sem povsem poklicno deformirana, kar pomeni, da opazujem vedenja ljudi. Opazila sem, da se je spremenil vrstni red vrednot in da je marsikje osnova, kot je prijazen pozdrav, šel v pozabo. Vse temelji na komunikaciji in odnosih, ki ne smejo postati samoumevni, zasebno ali poslovno. Zato sem se odločila, da bom ljudi spominjala na smernice bontona, da bodo nekateri osvežili svoja znanja, spet drugi se jih prvič naučili in da bomo tako lahko vsi skupaj poskrbeli za spoštljivo medsebojno sobivanje.
Kakšne so tvoje dnevne navade, ki te motivirajo in delajo uspešno?
Nimam posebne rutine, ampak se prilagajam počutju in obveznostim. Moj dan se začne zelo zgodaj, ob 5. uri. To je čas namenjen samo meni, ko preostali družinski člani še spijo. Čas za hvaležnost, da živim življenje, ki ga živim. Tega se zavem vsak dan znova. Je moj čas za umirjen začetek dneva, svež zrak, glasbo in ples s slušalkami v ušesih. Nato naredim načrt dneva, glede na opravke, ki me tisti dan čakajo in se prepustim obveznostim. Vselej z nasmeškom na obrazu.
Bi kaj spremenila na svoji podjetniški poti, če bi lahko zavrtela čas nazaj?Popolnoma nič. Vsak milimeter poti je bil prehojen z razlogom. Vsaka izkušnja prinese dragocena znanja, vsaka napačno sprejeta odločitev je neprecenljiva, pri nekaterih povezovanjih se opečemo, a veliko odnesemo. Pri drugih pa rastemo in se naše delovanje le širi. Bližnjic ni. Podala bi se po isti poti in ponovno ob vsaki odločitvi in potezi, uživala.
Kakšni so tvoji cilji za prihodnost?
Kristalne krogle nimam in ne vem, kaj me čaka. Zagotovo bom nadaljevala v začrtani smeri. Širjenje posla in panoge je logična posledica in verjamem, da se bodo v prihodnosti zložile vse karte tudi v tej smeri. Pogumno in samozavestno naprej.
Kakšen nasvet bi dala drugim podjetnikom?
Naj bodo vedno pogumni in ne pustijo, da jih mnenje drugih odvrne od njihovih sanj. Nekateri nas dobronamerno želijo zavarovati, drugi nas, ker sami ne zberejo dovolj poguma, želijo odvrniti od naših norih in visokoletečih idej, tretji zaradi ljubosumja. Vse dokler se bodo obremenjevali z mnenjem drugih, jih bo to oviralo. Dobro je prisluhniti konstruktivnemu mnenju, kritikam, izkušenim na podobnem področju, na katerem se odločijo delovati in vedno dodati tisti svoj unikatni del, zaradi katerega se bodo stranke odločile ravno za njih. Delajo naj na sebi in naj zaupajo intuiciji. Nikoli ne vemo in ne znamo vsega, a to še ne pomeni, da ni ravno danes pravi trenutek, za naslednji korak.
Naj jih nikoli ne bo strah ali sram vprašati za nasvet, prositi za mnenje, za pomoč. Vsi smo nekoč bili na začetku. A pri tem naj ne pozabijo, da je najlepše videti pred seboj nekoga, ki z iskricami v očeh in s srčno energijo, pokaže svojo pristnost.
Tvoja najljubša knjiga/vir informacij/podcast/app…?
Težko bi izpostavila en vir, ker spremljam nekaj uveljavljenih strokovnjakov s področja bontona, predvsem iz tujine. Ogromno znanja črpam iz skupnosti strokovnjakinj, ki so se združile dve leti nazaj in k sodelovanju povabile tudi mene. Gre za skupino 25 žensk iz 25 različnih držav sveta, kjer se na zelo sodoben način lotevamo sprememb na področju bontona, skrbimo za drugačen pristop do bontona in ravno Slovenijo ponosno zastopam jaz. Zbrane smo ženske iz vseh kontinentov sveta, medsebojno izmenjujemo konkretne izkušnje, primerjamo kulturne razlike in uživamo v kulturi lepega vedenja. Napisale smo tudi knjigo, ki vsebuje koristne nasvete za potovanja v vse države predstavnic, ki je že v rokah založbe in čaka na izdajo, česar se neizmerno veselim.
Tvoj najljubši citat?
Nihče na tem svetu ni tako bogat, pomemben, zamišljen ali zaposlen, da ne bi mogel biti vljuden do drugih. (je moj 😊)
Linki do socialnih omrežij, spletne strani: