Marketing malih podjetij
Tanja Ciglarič, ki danes vodi blagovno znamko Marketing malih podjetij, pravi, da je že na začetku srednje šole vedela, da bo marketing tisti, ki bo del njene poslovne poti. Po srednji ekonomski šoli je v tej smeri nadaljevala tudi študij. Po študiju je nepričakovano zanosila, se posvetila hčerkici, nato se po porodniški podala na poslovno pot. Sprva je delala pri podjetnici, ki je že leta 2008 imela spletno trgovino in uporabljala e-mail marketing. To je bil tudi prvi korak, da jo je začel zanimati digitalni svet. Nato se je zaposlila v družinskem podjetju v Mariboru in imela priložnost delati in se učiti z najboljšimi v tej branži. Po 9 letih je začutila, da je čas za spremembo in se podala na podjetniško pot. “Odločila sem se, da pomagam malim podjetnikom, tako svojo blagovno znamko promoviram pod Marketing malih podjetij,” še dodaja.
Kaj te je motiviralo in navdušilo za štart lastnega podjetja?
Po 9 letih garnja za druge, sem začutila, da končno želim garati zase, za svoje sanje. Nisem točno vedela kam me bo pot odnesla, vedela pa sem, da potrebujem svobodo pri kreiranju svojih idej. Edina možnost je bila seveda podjetništvo. Dodatna motivacija so bili tudi podjetniki, ker sem skozi delo opazila, da jih še vedno premalo izkorišča digitalne kanale, ki jim lahko pomagajo pri prepoznavnosti podjetja. To je bilo leta 2017 in uporaba digitalnih kanalov je šele od takrat zares postala pomemben del prodajnega procesa. Pred tem so se podjetniki še kar otepali teh digitalnih kanalov, saj jih je bilo strah pred neznanim. Res redka podjetja so jih super izkoriščala in bila uspešna. Moj cilj je bil, da vsem podjetnikom, ki jih je strah digitalnega sveta, približam ta svet na enostaven način. In mislim, da mi je to tudi uspelo.
Povej mi par besed o svoji dejavnosti in kaj te razlikuje od ostalih?
Ravno leta 2017, ko sem začela, sem bila prva, ki je digitalni marketing pričela razlagati na preprost in enostaven način, saj so k meni prihajali podjetniki in trdili, da se tega ne bodo nikoli naučili, ker je preveč strokovno. Pa ni, če znaš razložiti na “kmečki” način. Seveda je zato potrebno kar nekaj izkušenj in imeti sposobnost predajanja znanja, tako da je moja konkurenčna prednost zagotovo ta in dolgoletne praktične izkušnje v digitalnem marketingu (14 let).
Kako bi opisala korake do uspešnega biznisa?
Najprej je potrebno raziskat trg in videti, če je sploh interes za vašo poslovno idejo. To lahko opazite že skozi delo ali pa enostavno naredite anketo. Odličen kanal za testiranje so tudi družbena omrežja, ki jih lahko izkoristimo popolnoma brezplačno. Nato na podlagi ankete definirate vašo idealno stranko, kjer se predvsem osredotočite na probleme, izzive ali potrebe, ki jih ta ima. Nato definirate vašo konkurenčno prednost, v čem se razlikujete od ostalih; kreirate produkt, mu določite ceno, kjer že naj bo vštet tudi budget za marketing. Upoštevajte tudi vse stroške. Ne izgubljajte pa preveč časa za razvoj, ampak čim prej potipajte trg in produkt izboljšajte s povratnimi informacijami trga. Odličen način za testiranje, kot sem že zgoraj napisala, so družbena omrežja. Res pa morate paziti, katero družbeno omrežje izbrati. Se pravi to, kjer so vaše idealne stranke. Če se te ne nahajajo na družbenih omrežjih, se mogoče udeležeite kakšnih promocijskih dogodkov ali sejmov.
Na kakšen način pridobivaš prepoznavnost in nove stranke?
Na začetku sem kombinirala dogodke v živo, s pojavljanjem na družbenih omrežjih. Pisala sem tudi strokovne članke za različne medije. Danes vse stranke večinoma pridobim preko spleta skozi vsebinski marketing. Torej redno objavljam praktične vsebine ter s pomočjo FB-IG oglaševanja. Vedno več ljudi me najde tudi preko iskalnika Google.
Kateri so bili tvoji največji izzivi v podjetništvu in kako si jih prebrodila?
Iskreno – edini izziv mi je bil začetek obdobja covida, saj sem morala hitro odreagirat in vse delavnice transformirat v spletne delavnice. Drugih izzivov k sreči še ni bilo, saj sem pred tem 9 let delala v družinskem podjetju, kjer sem delovala kot da imam svoje podjetje in tako pridobila veliko podjetniških veščin. Prav tako je imel podjetje moj bivši partner in sem videla, kaj delat in česa raje ne. V podjetništvu ni cone udobja in zelo pomembno je hitro reagirati na spremembe – hitro opaziti izziv in razmišljanje takoj usmeriti v rešitve.
Si kot podjetnica prejemnica kakšnih nagrad ali drugih dosežkov?
Moja nagrada so zadovoljne stranke in ko vidim, da so uspešnejše zaradi mene. Ko sem šla na pot sem si rekla, da ne želim očarati strokovnjakov iz moje branže ali se boriti za kakšne nagrade, ampak je moje edino poslanstvo povečati digitalno pismenost slovenskih podjetnikov.
Kako si prišla do ideje za svoj biznis?
Do ideje sem prišla na podlagi dolgoletnih izkušenj v marketingu. Opazila sem, da se veliko podjetnikov z zanimivimi produkti, ne zna reklamirati in izkoriščati novodobnih promocijskih kanalov.
Kakšne so tvoje dnevne navade, ki te motivirajo in delajo uspešno?
Dan obvezno začnem z dobro kavico in s kakšnim pozitivnim videjem. Redno skrbim za gibanje. Družim se s samo pozitivnimi ljudmi. V moji družbi ni jamračev :-). Definitivno je moja dobra lastnost vztrajnost in konstantnost. Dobro pa tudi vem zakaj počnem kar počnem in kaj me vsak dan žene naprej.
Bi kaj spremenila na svoji podjetniški poti, če bi lahko zavrtela čas nazaj?
Čisto nič. Vedno je vse, tako kot mora biti. Četudi ne gre po planu, vzamem to za dobro izkušnjo, da sem še lahko boljša. Vsak NE je za nekaj dober. Pokaže ti pravo pot.
Kakšni so tvoji cilji za prihodnost?Nadaljevati v svojem tempu in predati še več znanja iz digitalnega marketinga.
Kakšen nasvet bi dala drugim podjetnikom?
Poskusite živeti izven cone udobja in poskusite uresničiti svoje skrite sanje. Vztrajajte, bodite fokusirani na svoje cilje, družite se z uspešnimi, učite se od najboljših, redno vlagajte v znanje.
Tvoja najljubša knjiga/vir informacij/podcast/app…?
Knjiga, ki mi je spremenila pogled na življenje je knjiga Louise L. Hay – Življenje je tvoje. Drugače pa doma in v tujini redno spremljam strokovnjake iz svoje branže, na Youtube najdem ogromno uporabnih vsebin, vedno več pa se naučim tudi na Tik Toku :-).
Tvoj najljubši citat?
“Iz najtežjih trenutkov v življenju boste v prihodnosti črpali največjo moč. Vse se zgodi z razlogom in v najvišje dobro vseh.”
Linki do socialnih omrežij, spletne strani: