Slide

Zakladnica znanja te čaka

Kako najti najbolj primerne barve za tvojo blagovno znamko?

Eden od najbolj vznemirljivih delov pri oblikovanju blagovne znamke je izbira barve. Gre za izbiranje tiste barve, ki ti bo všeč in bo pritegnila tvoje potencialno občinstvo, kot tudi že obstoječe. 

Psihologija barv je ena od novejših vej psihologije, ki raziskuje in razkriva, kako barve vplivajo na vedenje ljudi

Barva je eden od načinov, ki prikazuje namen, značaj in vrednost. In ravno zato je pomembno, katere barve vklopiš v svojo blagovno znamko in v kateri barvi se ljudem prikaže tvoj logotip.

Preden začneva z barvami, se najprej potopiva v percepcijo: Kakšne barve želiš izbrati, da bodo resonirale s tvojo blagovno znamko. Pa ne samo z blagovno znamko, ki je le nekaj napisanega na papirju, pač pa s tem, kaj tvoja blagovna znamka ponuja, kako lahko ljudem pomaga in kdo se skriva za to blagovno znamko.

  • Želiš izraziti profesionalnost?
  • Želiš zaupanje?
  • Želiš izstopati kot igriva blagovna znamka?
  • Morda sta ti na kožo bolj pisani drznost in energičnost?

Vse to ob prvem pogledu na celostno grafično podobo povedo barve. So zaznave, ki jih barvna paleta blagovne znamke pošilja tvojim (potencialnim) strankam. So signali, ki pritegnejo zanimanje ali pa v sekundi odvrnejo pozornost.

*81% lastnikov malih in srednjih podjetij meni, da jim barve blagovne znamke dajejo konkurenčno prednost.

Kakšne  asociacije želiš, da imajo tvoje stranke v zvezi s tvojo blagovno znamko? Kako želiš, da se počutijo, ko vidijo logotip tvoje blagovne znamke? Te mamijo trenutni trendi? Torej, lahko se pričneš igrati s trenutnimi trendi, ki veljajo sedaj, ali pa … Zavedaj se, da trenutni trendi narekujejo nekaj, kar bo čez čas potonilo v zgodovino. Predlagam ti, da se glede barv raje izogibaš trenutnim trendom. Barve so del blagovne znamke, ki ima daljši rok trajanja, kot trend, ki velja neko omejeno časovno obdobje.

Bodi pozorna na pomen barv – izbiraj namensko

Pri izbiri barvne palete blagovne znamke je priporočljivo, da se osredotočiš na 3 barve, ki jih upoštevaš v svoji shemi. Vsaka od njih ima svoj namen. Osnovna bo delovala kot prevladujoča lastnost, druga bo ta, ki je manj zastopana a kjub vsemu močno prisotna, tretja pa naj bo bolj nevtralne narave, uporabna kot ozadje.

Uspešna izbira barv zahteva malo kritičnosti in nekaj časa. Nikar ne hiti s sestavljanjem barvne palete blagovne znamke. Vedi namreč, da je to prvo, kar ljudje opazijo.

Kaj je barvna paleta blagovne znamke?

Je vizualna izkušnja, ki jo ponudiš potrošniku, z barvo pa sporočaš kdo si. Prava izbira barv zagotavlja, da je blagovna znamka privlačna. Vedi, da je barvna paleta blagovne znamke prva stvar, ki jo ljudje (potrošniki, bodoče idealne stranke, …) opazijo. Je sporočilo svetu o tebi.

*Barvna paleta blagovne znamke je pomembna, saj se kar 90% ljudi odloča na podlagi prvega vtisa. Poleg tega ima pri nakupu kar 85% vpliv barva.

Pomen določenih barv

Spodaj je opisanih nekaj glavnih barv, vendar imajo vse tudi različice, ki lahko poudarijo ali omilijo barvno zgodbo. Tu gre tudi za odtenke:  močnejši je odtenek, bolj bo barva delovala z moško energijo – na primer bolj odločno in manj čustveno. Medtem pa svetlejši poudarjajo več ženstvenosti, mirnosti in nežnosti.

Modra – povezana je z zaupanjem in zanesljivostjo. Prav tako deluje pomirjujoče in je včasih lahko povezana z depresijo.

Rdeča – povezana je z nevarnostjo, pa tudi z ljubeznijo in strastjo ter vznemirjenostjo. Daje tudi občutek nujnosti.

Rumena – je optimistična, mirna in vesela z malo igrivosti. Velja za prvo barvo, ki jo ljudje opazijo (poleg rdeče seveda). Simbolizira tudi svarilo in včasih sproži občutek tesnobe.

Zelena – povezana je s trajnostjo, naravo in lahko tudi izkazuje bogastvo in prestiž. Povezana je tudi z zdravjem, mirnostjo in močjo. Vzbuja harmonijo in stabilnost.

Roza – je ženstvena, romantična in ima sentimentalno simboliko. Njena bolj živa različica  je malenkost bolj drzna in mladostna.

Oranžna – je energična in polna vitalnosti. Lahko pomeni svež, pustolovski in ustvarjalen. Ker je kombinacija rdeče in rumene, spodbuja impulzivnost. Ali veš, da je ta najbolj pogosta barva, ki se uporablja pri CTA gumbih na spletnih straneh?

Vijolična – prikazuje se kraljevsko in veličastno z nekaterimi duhovnimi in skrivnostnimi dodatki. Velja za eno redkejših barv, ki se pojavlja v naravi. In ravno zato daje vtis edinstvenosti, tudi spoštovanja. Ni čudno, da je močno zastopana v kozmetični industriji.

Rjava – prikazuje ekološke in zdrave izdelke ter je povezana tudi s poštenostjo in prizemljenostjo.

Bela – kaže čistost, nedolžnost in minimalizem.

Siva – je po mnenju mnogih depresivna barva, vendar pa je povezana tudi z modrostjo, tradicijo stabilnostjo in dostojanstvom.

Črna – je prefinjena, razkošna in elegantna, lahko pa nakazuje tudi na žalost. Pogosto se uporablja za izdelke višjega cenovnega razreda.

*Ali veš, da bi samo 1% ljudi izdelek v črni barvi ocenilo za poceni?

90% lastnikov malih podjetij meni, da barve blagovne znamke pomagajo strankam, da si bolje zapomnijo njeno podobo.

83% managerjev pravi, da njihovo podjetje zaradi barv blagovne znamke deluje uspešnejše.

(*vir: Xerox)

Blagovna znamka dobi svojo osebnost

Ogledali sva si barve in njihov pomen. Zdaj je čas, da tvoja blagovna znamka dobi svojo osebnost.

Blagovna znamka je osebnost. Ko jo odeneš v prave barve, se uskladi s tabo. Torej, ti začneš živeti kot blagovna znamka. In obratno – usklajenost. Kako izbrati barve, da bodo le te usklajene?

Zapiši si fraze ali besede, ki naj bi odmevale na trgu in sporočale o tvoji prisotnosti. Tak opis te bo vodil do barvne palete, ki bo zrcalila tvojo blagovno znamko.

Nato razmisli, kaj je cilj tvoje blagovne znamke. Kaj nameravaš doseči?

Nato razmisli o ciljni publiki.

Kakšni ljudje oblikujejo tvojo ciljno publiko? So to starejše osebe? Ali so ciljna publika mladi, nadobudni šolarji? Morda so ljudje, ki v tvojih storitvah najdejo mir. Kaj pa športni navdušenci?

Določi svojo platformo

Tudi na platformo ne pozabi. Ali je to Facebook poslovna stran, Instagram poslovni profil ali tvoja spletna stran. Vse te in še druge platforme na katerih se pojavljaš kot blagovna znamka, naj bodo barvno usklajene. Nikar si ne privošči odstopanj, kajti na tak način boš ljudi zmedla. Na vseh platformah jasno sporočaj, kdo si.

Formula za ustvarjanje barvne palete blagovne znamke

Pokazala ti bom preprosto formulo za ustvarjanje tvoje barvne palete, ki ne zahteva dodatnih aplikacij ali programov. Seveda tudi to obstaja, a želi, da si ob kreiranju barv aktivna. Moja izkušnja je, da programi, ki generirajo barve na podlagi podatkov ki jih vnesemo, delujejo preveč avtomatično.

Formula ima 4 korake:

1. Izberi 3 osnovne barve. Na podlagi zgoraj opisanih lastnosti barv, najdi 3 barve, ki opišejo tebe in seveda tvojo blagovno znamko.

2. Izberi svojo barvno osnovo. Razmisli o lastnostih tvoje blagovne znamke – katera lastnost prevladuje? Umirjenost, aktivnost, zaupanje, prestiž, romantika, vitalnost, … ta osnovna barva bo tista, ki pritegne potrošnika na katerega ciljaš. Pri izbiri pa je pomembno, da se ujema/dopolnjevala z ostalimi barvami.

3. Izberi barvo poudarka. Ta barva mora poudariti dve zadevi: Ujemati se mora z osebno lastnostjo tvoje blagovne znamke in z osnovno barvo.

4. Izberi nevtralno barvo. To je običajno barva ozadja. Najbolje je, da je bolj nežna, subtilna barva. Lahko ima odtenek sive, bele ali katere koli druge barve v mehkem in nežnem odtenku. Izogibaj se črni barvi, ki nagnjena k temu, da »preglasi« druge barve.

Za konec: naštela sem glavne lastnosti in pomene barv. Vedi, da obstajajo še dodatne možnosti senčenja  – kar je kombinacija katere koli čiste barve s črno. To naredi barve temnejše in jim doda več resnosti. Lahko spreminjaš intenzivnost tonov in spreminjaš odtenke.

Zapomni pa si naslednje: ti in tvoja blagovna znamka sta eno. Torej, tvoja osebnost naj se zrcali v produktih in blagovni znamki. Na tak način vstopaš na trg, gradiš svojo prepoznavnost in privabljaš prave ljudi.

Za vsa vprašanja, razmišljanja in dileme glede določenih tematik, smo ti Managerke vedno na voljo tudi v FB skupinah Managerka, Visoke pete, visoki cilji inOd hobija do biznisa”.

Alenka Krajnik

Avtor/-ica prispevka

Alenka Krajnik se ukvarja s copywritingom – tekstopisjem objav na spletnih straneh, on-line trgovinah in objavah na družbenih omrežjih, kreiranjem prodajnih pisem, e-marketing, ter z nasveti za oblikovanje objav, ki prodajajo.

Delite na:

Kategorije prispevka: Branding,Priporočamo za branje
Oznake:

PRENESI SEZNAM SPLETNIH MEST Z BREZPLAČNIMI FOTOGRAFIJAMI

Zate smo pripravili seznam spletnih mest, kjer lahko najdeš brezplačne, visoko resolucijske fotografije najrazličnejših tematik.

Poveži se z nami

Pridruži se

Facebook skupnost

Preveri

200+ online orodij

Prenesi planer

90-dnevni plan za uspeh

Tedensko e-mail obveščanjePrijava na managerkine e-novice
Prijava na e-novice*