Digitalni marketing 101 za novopečene podjetnice
Na začetku svoje podjetniške poti lahko največ narediš za uspeh svojega podjetja, če se izuriš v digitalnem marketingu, razumeš njegovo moč in ga ustrezno uporabiš. Vse, kar potrebuješ za širjenje svojega marketinškega sporočila in prodajo izdelkov ali storitev, so spletna stran, email lista in družabna omrežja. Ko imaš to postavljeno, se loti izvajanja spodnjih nasvetov za digitalni marketing.
Postavi SMART cilje
Da prideš do želenega rezultata, si moraš postaviti cilje, tudi za digitalni marketing. Nenazadnje, v katero smer pa boš vodila svoj biznis, če nimaš ciljev? Če si postaviš cilje, ki so specifični, merljivi, dosegljivi, realistični in časovno omejeni (SMART cilji), jim boš zlahka sledila. Poleg tega ti bo lažje določiti korake, ki jih moraš narediti, da cilje uresničiš.
Izboljšaj svoje poznavanje SEO
Optimizacija za spletne iskalnike (SEO) vključuje metode na spletni strani in zunaj nje, ki pomagajo tvoji ciljni publiki, da te najde. Med drugim vključujejo tudi uporabo specifičnih ključnih besed, po katerih želiš, da te ciljna publika najde. Izbrane ključne besede na določen način uporabi po vsej spletni strani, na primer, v glavah strani, alternativnih oznakah (ang. alt tags), naslovih člankov, meta opisih in podobno. Spletni iskalniki po strateško razporejenih ključnih besedah ugotovijo, o čem govori tvoja stran in jo prikažejo spletnim obiskovalcem, ko tvojo ključno besedo vnesejo v iskalnik.
Raziskuj ključne besede in fraze
Uporaba ključnih besed in fraz je del SEO, vendar še zdaleč ni vse. Ti pa njihovo raziskovanje pomaga tudi pri iskanju idej za vsebino, v kateri boš ključne besede in fraze uporabila. Ena od strani, na kateri izveš, kaj spletni obiskovalci vpisujejo v brskalnike, je AnswerThePublic. Ko ugotoviš, kaj sprašujejo, v svojih objavah odgovarjaj na njihova vprašanja.
Pogosto deli vsebino s svoje spletne strani
Dobro je, da na spletni strani redno objavljaš novo in izvirno vsebino. Večina novopečenih podjetnic to vsebino deli po svojih kanalih le, ko jo na novo objavijo. Napaka! Vsebino deli pogosto, da pritegne pozornost ciljne publike in ljudi privabi na tvojo spletno stran. Na primer, blog članek razdeli na več manjših odstavkov, ki jih nato vsakega posebej objavljaš na družabnih omrežjih ali uporabiš besedilo v emailih. Tako ne boš znervirala sledilcev, ki so tvojo objavo že videli ter boš dosegla tiste, ki je še niso.
Uporabi družabna omrežja
Družabna omrežja so odlično orodje za predstavitev tvoje blagovne znamke, iskanje potencialnih strank, grajenje odnosa z njimi in nenazadnje tudi oglaševanje tvojih izdelkov ali storitev. Ugotovi, na katerem družabnem omrežju se zadržuje tvoja ciljna publika in postani aktivna članica tega omrežja. Pridruži se skupinam in forumom, v katerih je tvoja ciljna publika, ali ustanovi svoje. Objavljaj redno in pogosto, odzivaj se na objave in komentarje drugih članic in članov, sodeluj v spletnih razpravah. Tako te bodo ljudje opazili in prepoznali kot strokovnjakinjo.
Avtomatiziraj email marketing
Razni marketinški “guruji” že 20 let zatrjujejo, da je email marketing mrtev. Resnica je popolnoma drugačna. Email marketing je še vedno en najbolj dobičkonosnih marketinških kanalov. Splača se ti zgraditi svojo email listo in ji pošiljati redna e-sporočila. Dobra praksa email marketinga je tudi avtomatizacija pošiljanja sporočil. Na primer, na spletni strani ponudiš magnet (“freebie”; to je lahko e-knjižica, čeklista, poročilo, webinar in podobno) v zameno za prijavo na tvoje novice. Avtomatiziraj email, v katerem dostaviš obljubljeno vsebino, da ti ni treba emailov pošiljati ročno. Za večji učinek v avtomatizirano sekvenco vključi tri, pet, sedem ali celo več emailov.
Uporabi različne oblike in vrste vsebine
Objavljanje le ene vrste vsebine, na primer člankov, je dolgočasno. Da izboljšaš uporabniško izkušnjo, objavi tudi slike, infografike, video posnetke ter orodja, kot so interaktivni kvizi in samoocenjevanja. Pritegnila boš več pozornosti, tvoja ciljna publika si bo informacije bolje zapomnila, bralke in bralci pa bodo tvojo vsebino tudi raje delili z drugimi.
Zbiraj mnenja zadovoljnih strank
Ljudje dandanes ne zaupajo več navedbam podjetij o njihovih izdelkih ali storitvah. Zavedajo se, da poskušajo podjetja olepšati svojo ponudbo, prikrivajo negativne lastnosti ali celo namerno zavajajo o koristih izdelkov ali storitev. Veliko bolj zaupajo priporočilom prijateljev ali družinskih članov, pa tudi mnenjem zadovoljnih strank. Preden opravijo nakup, kar 87% ljudi opravi raziskavo o izdelku ali storitvi, pri tem pa v povprečju preberejo 10 mnenj zadovoljnih strank. Zbiranje mnenj zadovoljnih strank je zato ključnega pomena za uspeh tvojega biznisa.
Investiraj v spletno oglaševanje
Ko imaš jasno predstavo o svoji ciljni publiki in sta tvoj SEO in vsebina vzpostavljena, je smiselno svoj biznis oglaševati na družabnih omrežjih ali prek Googla s plačljivimi oglasi. To je najhitrejši način za rast tvojega podjetja. Vendar pa moraš spletno oglaševanje razumeti, da ne mečeš denarja v vrečo brez dna, pozitivnih učinkov pa ni. Razmisli o investiciji v dober tečaj ali najem strokovnjakinje ali strokovnjaka za spletno oglaševanje.
Digitalni marketing je resnično “the gamechanger”. Mala in velika podjetja se ob boku borijo za stranke in ciljno publiko. Vsa so lahko pri tem uspešna, ne da bi v marketing vložila ogromne vsote denarja. Tudi tebi lahko uspe! Le razumeti moraš svoje idealne stranke, kaj si želijo in kako jim to zagotoviš. Poleg tega moraš svoje marketinško sporočilo izraziti na način, da te bodo razumele.
Če želiš svoje znanje o digitalnem marketingu poglobiti in odkriti, kaj danes resnično deluje, se včlani v Managerka akademijo. V njej te čakajo spletni tečaji o tem, kako:
- postaviti svojo spletno stran,
- jo optimizirati za iskalnike (SEO),
- povečati prodajo s pomočjo email marketinga,
- oglaševati na Facebooku, Instagramu, Tik Toku, Pinterestu in LinkedInu,
- uporabiti vsebinski marketing za večjo prepoznavnost
- in mnogi drugi.
Pridruži se nam že danes!