Pametno do cilja: kako uporabiti metodo SMART za dosego poslovnih ciljev
Poznaš tisto staro frazo o tem, da brez jasnega cilja hodiš naokoli kot kokoš brez glave? Verjemi mi, ni daleč od resnice. Ko stopiš na svojo podjetniško pot, je ključno, da veš, kam greš in kako boš tja prišla. Pri tem ti pomaga metoda SMART za postavljanje ciljev.
Kaj sploh je metoda SMART? Ne, nima zveze s pametnim telefonom. To je kratica, ki predstavlja pet ključnih besed: specifični, merljivi, dosegljivi, realistični in časovno omejeni (ang. Specific, Measurable, Attainable, Realistic, Time-Bound). Teh pet besed je tvoje orožje za osvajanje poslovnega sveta.
Poglejva, kako lahko uporabiš metodo SMART za določanje podjetniških ciljev, ki te bodo približali uresničenju tvojih sanj.
S – Specifični cilji za jasnost
Že veš, kaj hočeš doseči, kajne? Odlično! Ampak ne spotakni se v past ohlapnih ciljev. Postavi si cilje, ki so jasni kot tvoj najljubši instagramski filter.
Namesto “Želim več sledilcev,” reci “Pridobila bom 500 sledilcev na Instagramu v naslednjih treh mesecih.”
Ali pa…
Namesto “Želim uspeti v svojem poslu,” si postavi specifičen cilj, kot na primer “V naslednjih treh mesecih hočem povečati prodajo svojih unikatnih ročno izdelanih torbic za 20%.”
Ali pa…
Namesto “Želim večje prihodke,” določi “Hočem povečati mesečne prihodke za 25% v naslednjih šestih mesecih.”
M – Merljivi cilji za sledenje uspehu
Kako boš vedela, ali si dosegla cilj, če nimaš načina za spremljanje napredka? To je kot iskanje zaklada brez zemljevida. Postavi si cilje, ki jih lahko prešteješ, izmeriš ali oceniš.
Namesto “Želim povečati prodajo,” reci “Hočem povečati prodajo za 20 % v naslednjem četrtletju.”
Ali pa…
Namesto “Želim imeti več strank,” določi “Do konca leta hočem pridobiti 50 novih strank.”
Ali pa…
Namesto “Hočem poslati več emailov svoji email listi,” se zaveži “Svoji email listi bom vsak teden poslala tri emaile – v torek, četrtek in nedeljo.”
A – Dosegljivi (Attainable) cilji za motivacijo
Sanje so super, ampak če niso dosegljive, so kot sladoled v rokah na vročem poletnem dnevu – hitro se stopijo. Postavi si cilje, ki so ambiciozni, a dosegljivi ob tvojem trenutnem znanju, virih in okoliščinah.
Namesto “Želim postati mednarodno priznana govorica v enem mesecu” si postavi dosegljivejši cilj, kot na primer “V naslednjem letu hočem izboljšati svoje javno nastope in nastopiti na vsaj treh lokalnih dogodkih.”
Ali pa…
Namesto “Do konca leta želim imeti 5000 sledilcev” (pa si komaj pred dvema dnevoma odprla svoj biznis profil), si zastavi “Do konca leta hočem vsak mesec povečati bazo sledilcev za 25%.”
Ali pa…
Namesto “Še ta mesec bom strokovnjakinja za Google oglaševanje,” je bolj dosegljivo, če rečeš “Ta mesec bom opravila tečaj o Google oglaševanju.”
R – Realistični cilji za premagovanje izzivov
Vem, da si ambiciozna in želiš premakniti gore, ampak ne pozabi, da si samo človek. Postavi si realistične cilje, ki jih lahko dejansko dosežeš s svojim trudom in znanjem.
Namesto “Želim postati milijonarka v enem letu,” reci “Želim povečati svoj mesečni dohodek za 30 % v naslednjih šestih mesecih.”
Ali pa…
Namesto “Podvojila bom svojo produktivnost tako, da bom hitreje delala,” bodi realistična in reci “Svoje delo bom organizirala in optimizirala tako, da bom povečala svojo produktivnost za 30%.”
Ali pa…
Namesto “V dveh mesecih bom prevzela 51% tržni delež,” je bolj verjetno, če rečeš “V treh letih bom dosegla 40% tržni delež s tem določenim izdelkom.”
T – Časovno omejeni (Time-bound) cilji za fokus
Brez časovnega okvira so cilji kot baloni, napolnjeni s helijem – lebdijo v zraku, dokler ne spustijo. Določi si jasen rok za dosego svojih ciljev.
Namesto “Želim izboljšati svojo spletno stran” reci “Želim prenoviti svojo spletno stran in jo lansirati do konca junija.”
Ali pa…
Namesto “Prijavila se bom na razpis za podjetniško spodbudo,” se zaveži “V naslednjih dveh tednih bom napisala prijavo na razpis in jo tudi oddala.”
Ali pa…
Namesto “Odprla bom svojo spletno trgovino,” določi konkreten rok “Svojo spletno trgovino bom odprla do 15. 11. 2023.”
Metoda SMART za postavljanje ciljev ti daje strukturo, fokus in jasnost na tvoji podjetniški poti.
Ko se spoprijemaš z izzivi, se spomni teh petih čarobnih besed in vprašaj se: “Ali je moj cilj specifičen, merljiv, dosegljiv, realističen in časovno omejen?”
Zapomni pa si, da ni važen samo cilj, ampak tudi pot, ki vodi do tja. Ta je napolnjena z majhnimi koraki, ki jih narediš vsak dan. Postavi si SMART cilje in začni korakati proti svojim sanjam.
Potrebuješ pomoč pri sestavi SMART ciljev? Piši nam na ekipa@managerka.si in bomo vrgle “uč” na tvoje cilje.