7 načinov, kako svoj biznis pripraviš na zadnji kvartal
Kmalu bo tu oktober, začetek zadnjega kvartala v letu. V biznisu je zadnji kvartal (Q4) ključnega pomena, saj je to čas praznikov, ko kupci odprejo svoje denarnice in začnejo zapravljati več. Kako se pripraviti nanj? Spodaj je sedem načinov, ki ti bodo pomagali izzive pretvoriti v uspeh ter maksimalno izkoristiti to naporno obdobje.
1. Postavi cilje za zadnji kvartal
Vzemi si trenutek za refleksijo in poglej, kaj vse si že dosegla v tem letu. Morda je bilo nekaj izzivov, a si jih premagala.
Nato postavi nove cilje za zadnji kvartal. Vprašaj se, kaj si želiš doseči do konca leta. Cilje si zapiši. Postavljeni cilji naj te vodijo pri opravilih, projektih in promocijah, ki se jih boš lotila v zadnjem kvartalu.
2. Začrtaj časovnico
Zadnji kvartal je znan po tem, da mine hitreje kot blisk. Časi pred prazniki so nori, zato se že zdaj zorganiziraj, da ti ne bo kasneje voda tekla v grlo.
Odloči se, katere naloge so najpomembnejše. Razporedi jih v časovno premišljenem vrstnem redu skozi celoten kvartal.
3. Izdelaj marketinško strategijo
Božič, novo leto in drugi prazniki prinašajo priložnost za povečanje prodaje, a hkrati zahtevajo dobro načrtovanje, da se izogneš brezglavemu hitenju in stresu.
Začni z razvojem marketinške strategije, ki bo vključevala posebne ponudbe, popuste in promocije za privabljanje kupcev. Razmisli o idejah, kako biti drugačna in izstopati pred konkurenco.
4. Preveri zaloge
Poskrbi za izračun ustrezne zaloge izdelkov. Nič ni hujšega kot izguba strank zaradi izpraznjenih polic. Naredi seznam, kaj potrebuješ, in zagotovi, da boš imela dovolj izdelkov na zalogi.
Razišči tudi možnost uporabe e-trgovine, če je še nimaš, saj lahko spletna prodaja v prazničnem obdobju močno poraste.
5. Oživi svojo spletno prisotnost
V prazničnem času kupci postanejo aktivni. Zelo! To pomeni, da bodo tvoji profili na družabnih omrežjih in spletna stran deležni večje pozornosti.
Prepričaj se, da je slednja prijazna uporabnikom in enostavna za navigacijo. Pogosto objavljaj na družabnih omrežjih. Vsebine naj bodo sveže in naj odražajo praznično vzdušje, saj bodo pritegnile več pozornosti.
6. Načrtuj nepredvidljivo
V prazničnem času se lahko zgodi marsikaj nepredvidljivega – naval naročil, zamude pri dobavah, težave s prevozniki, nenadna odsotnost zaposlenih.
Izdelaj rezervni načrt. Pripravi se na najslabše, da boš z lahkoto reševala težave, če se pojavijo.
7. Poskrbi zase
Pri vsem tem pa ne pozabi nase. Zadnji kvartal je lahko še posebej naporen in stresen, zato je skrb zase ključnega pomena.
Poskrbi za redno gibanje in zdravo prehrano, da boš polna energije in zagona za soočanje z izzivi. Prav tako ne pozabi na čas za sprostitev in obnovitev, saj bodo sveže misli in kreativnost pripomogli k uspešnemu zaključku leta.
In še ena stvar. Ne boj se prositi za pomoč. Včasih se nam zdi, da moramo vse vedeti in narediti same. Ni res! Moč je v povezovanju. Poišči skupnost podobno mislečih podjetnic, s katerimi si lahko izmenjuješ izkušnje in nasvete. Nenazadnje zadnji kvartal prinaša tudi veliko priložnosti za poslovno sodelovanje.
Prenesi seznam opravil za pripravo na zadnji kvartal in pripravi svoj biznis na najbolj dobičkonosen del leta.