Verjetno si že kdaj bila na spletni strani, pri kateri ti ni bilo čisto jasno o čem pravzaprav govori. Ko brskaš po takšni strani in te enkrat tikajo, drugič vikajo, ne veš ali je tematika osebni blog, kozmetika ali moda. Ali se na strani da izdelke kupiti ali ne. Malo prebiraš blog, ker izgledajo zanimive tematike in vidiš, da ti želijo samo nekaj prodati, čeprav je v naslovu članka besedica”Brezplačen…”. Kako se ob tem počutiš? Dobrodošlo, sprejeto, prijetno… ali zmedeno, zavajajoče, na trenutke neprijetno?
Srce in duša biznisa
Kakšen občutek tvoj biznis vzbuja pri ljudeh? Kako doživljajo interakcijo – jim je prijetno, se počutijo dobrodošli, jim je kristalno jasno kaj počneš, imajo občutek, da ti lahko zaupajo? Vsi ti pozitivni občutki, ki jih ustvarjaš, igrajo zelo pomembno vlogo pri odločitvi ali bo nekdo postal tvoja stranka. In to je tudi končni cilj – pridobiti stranke.
Tvoj biznis mora na vseh področjih sporočati jasno sporočilo, zakaj tvoj biznis obstaja in zakaj delaš to kar delaš. Zato je nadvse pomembno, da se zavedaš kaj je srce in duša tvojega biznisa. Kadarkoli ustvarjaš vsebino, lansiraš produkt, se povezuješ na socialnih omrežjih, vedno moraš biti popolnoma poravnana s svojim sporočilom. Sicer te ljudje ne bodo razumeli, ne bodo videli dodane vrednosti in ne bodo postali tvoja stranka, ker se bodo počutili zmedene.
Lažje reči kot narediti
Kakorkoli izgleda preprosto, je zadeti bistvo tega temeljnega sporočila, ki predstavlja srce in dušo biznisa, zelo težko. Ker je tako neoprijemljivo, vzbujati mora pozitivne občutke, biti nevsiljivo, a krhati dovolj zanimivo, da pritegne. Ampak je nujno, ker ti pomaga pri inspiraciji in fokusu. In z njim na enostaven način drugim pokažeš v kaj verjameš in za kaj ti ni vseeno.
Vsak biznis mora imeti VPLIVEN manifesto
Samo ne tisti ‘dolgočasen’, izmišljeni sestavek v smislu ‘Smo najboljši in imamo najboljše izdelke. Smo hitri, fleksibilni in vredni zaupanja. Kupci so naše zadovoljstvo….’ Ne, ne govorim o tem. Govorim o resnično prepričljivem, ganljivem, mogočnem, čustvenem manifestu. Nekaj, kar predstavlja tebe ter srce in dušo biznisa. Kdo si, v kaj verjameš, kaj so tvoje vrednote, kakšna je tvoja osebnost, kako izgledaš, kako želiš, da se drugi ob tebi počutijo…
7 korakov kreiranja manifesta
- Izberi si sproščen in optimističen dan
Pomembno je, da te dan, ki si ga izbereš za pisanje srca in duše svojega podjetja, navdihuje in da bodo prave besede kar švigale iz tvoje glave.
- Vzemi si list papirja in pisalo
Ali pa računalnik in tipkovnico. Pomembno je, da si vse svoje misli zapišeš. Ne imej jih le v glavi. Ker pridejo in grejo.
- Opiši osebnost svojega biznisa
Najlažje je, če si predstavljaš, da je tvoj biznis oseba in jo poskušaš detajlno opisat.
- Stavke zdefiniraj v smiselno celoto
Vse prej nastale misli, stavke, besedne zveze, poveži v logično zaporedje.
- Izlušči najpomembnejše besede
Najverjetneje se v tvojih stavkih ponavljajo določene besede. Prepoznaj jih in jih ločeno izpiši. Te besede predstavljajo tvoje vrednote.
- Strni vse v en stavek
Dobro preberi zgoraj napisan sestavek in ga strni v en kratek, preprost in jedrnat stavek.
- Integriraj
Sedaj, ko imaš spisano jasno sporočilo, manifesto, ga vključi v vsak element komunikacije z ostalimi – vsebine na spletni strani, povezovanje na socialnih omrežjih, kreiranje produktov, pogovor s potencialnimi strankami…
BONUS: e-knjižica Srce in duša biznisa – manifesto za uspešno blagovno znamko, s preprostimi koraki kako ga skreirati
Kdaj se lotiti sestave manifesta, kaj je pomembno pri začetkih kreiranja, kako se lotiti prvih besed ter nato vse strniti v smiselno celoto, izluščiti najpomembnejše, striniti v en stavek in integrirati v vse elemente komuniciranja, izveš v tem delovnem zvezku. Natančneje boš spoznala, kako ti lahko pri biznisu pomaga vpliven in dobro ustvarjen manifesto in zakaj je pomembno, da ga imaš. Gre za pomembno, natančno in zelo jasno izjavo o tem, zakaj delaš to kar delaš.
Za vsa vprašanja, razmišljanja in dileme glede določenih tematik, smo ti Managerke vedno na voljo tudi v FB skupinah ”Managerka”, ”Visoke pete, visoki cilji” in ”Od hobija do biznisa”.